Allt som behövs för ökad kvalitet och en effektiv hantering av ärenden.
Rapportera, utred och följ upp, enkelt och effektivt
Med enkel inrapportering och direktmeddelanden till berörda blir organisationen effektivare och åtgärder kan sättas in snabbare.
Bilder och andra dokument kan dessutom bifogas direkt i era rapporter.
Mät tidsåtgång och se hur ni kan bli effektivare
Dashborden gör det enkelt att analysera tidsåtgång och annan viktig data. Den ger er bättre koll på vilka processer som kan bli effektivare och var ärenden blir liggande.
Patient- och medarbetarsäkert med planerade revisioner, ronder och inspektioner
Effektiva funktioner för planering och genomförande av revisioner, inspektioner och arbetsmiljöronder samlade på ett ställe förenklar arbetet.
Eventuella avvikelser registreras och hanteras också i systemet.
Användningsområden
Generellt
Oavsett ärendetyp och användningsområde kan ärenden klassificeras, styras vidare och riskbedömas. Hur ärendet ska hanteras bestäms av er process för den aktuella ärendetypen.
Patientrelaterade avvikelser
Enkel inrapportering av ärenden med anpassningsbar process för ärendehantering. Rollstyrd åtkomst till information och full spårbarhet. Bestäm vem som får söka på vad.
Arbetsmiljöärenden
Registrera och hantera arbetsmiljöärenden. Låt MedControl automatiskt skapa rapportera till Försäkringskassan och Arbetsmiljöverket.
Medicintekniska
Registrera och hantera medicintekniska ärenden. Låt leverantörer vara en del av utredningen.
Klagomål och förslag
Fånga upp patienters och medarbetares klagomål och förslag. Underlätta återkoppling och kommunikation.
Lab-ärenden
Registrera lab-ärenden och hantera enligt fastställd process vid ackrediteringen.
Smidig implementation i sex steg
Analys
För att systemet ska hjälpa er att nå era mål börjar vi med en proccessanalys, ofta i workshop-format.
Konfigurering
Systemet konfigureras och anpassas utifrån vad ni vill registrera och hur ni vill jobba.
Test
Vi testar lösningen internt men också tillsammans med er för att säkerställa att allt fungerar som tänkt.
Utbildning
Vi utbildar system- och ärendeadministratörer. Övriga användare kan utbildas av er eller oss.
Driftsättning
Vi driftsätter lösningen på anvisad plats, hos er eller hos någon av våra driftpartners.
Förvaltning
Vi sätter upp en process för långsiktig, trygg drift och support. I den ingår regelbundna förvaltningsmöten.